Wednesday 4 January 2012

Syukur Alhamdulillah!

 

Asalammualaikum. Alhamdulillah afiq baru sahaja selesai melakonkan watak sebagai IZRAEL dalam drama AISHITERU (sebulan setengah taw afiq shoot)*penat hehe soooooo
Jangan lupa menonton drama bersiri afiq yang pertama ini. Harap semua dapat menerima lakonan afiq, saya dah cuba yang terbaik untuk anda semua =)

Banyak kenangan yang tak dapat dilupakan sepanjang pengambaran dijalankan, banyak juga ilmu yang afiq timba dari pelakon-pelakon senior iaitu Dato Jalalludin Hassan sebagai my datuk yang garang dan penyayang and paling best suka buat lawak dalam set pegambaran . dan tidak lupa juga kepada Wan Nor Azlin yang banyak memberi semangat dan tunjuk ajar , Terima kasih yang teramat sangat, kata-katanya akan afiq bawa sebagai panduan di masa hadapan =) 

Semasa pengambaran ini ada satu hari tu, afiq kena baling MEE dekat kepala dengan Erin Malik, Scene tu akan keluar minggu depan lah if i not wrong (johan sikit). Tu baru Mee ,Disebabkan cerita ini banyak shoot dekat tepi laut , ianya meniggalkan kesan kepada kulit afiq, HITAAAAM!!! tidaaaak! hehe . Dah lah hitam , ramai yang tidak tahu afiq ini sebenarnya mabuk laut , tapi depan director terpaksa lah buat-buat cool (anyway thanks director) yang banyak marah afiq tapi itu semua untuk kebaiukan juga kan? haha 
cerita paling perit,terik,jerit yang tak dapat dilupakan adalah semasa episod 13 dimana afiq terpaksa bergayut di besi panas dan menyebabkan tangan afiq Melecur. Atoooiii yai nyee punn!! sebenarnya afiq sakit tapi terpaksa tahan untuk teruskan pengambaran.Dan lagi satu afiq terpaksa POTONG RAMBUT. Nak tahu kenapa afiq bergayut dekat besi panas dan korbankan rambut afiq ? 
Saksikan Aishiteru ,setiap khamis ,8.30 malam di TV9 (dekat dihati)
Thanks sudi baca . Love you all =)

 


7 comments:

  1. aku slalu confuse ko ngan mamat yg berlakon dlm Kelas Kau Maria...tu bukan ko kan? welcome to blogging world

    ReplyDelete
  2. Good job bro ! i proud of you =)

    ReplyDelete
  3. Dear Afiq, do it (acting) becoz u love it. Do it with heart & soul, popularity & glam are bonuses that come with and not something to hunt for. Well done, Aishiteru besssttt!

    ReplyDelete
  4. afiq muiz !! minat sangat dekat afiq ! :)

    ReplyDelete
  5. tengah menghabiskan menonton drama ni..jalan citer best sgt2..enjoy...background muzik pn terbaik la...

    ReplyDelete